Biela noc

Festival súčasného umenia Biela noc s prívlastkami „najväčší a najnavštevovanejší v Európe“ sa tešil záujmu Košičanov už päť rokov, keď sa ho organizátori rozhodli priniesť aj do Bratislavy.

Zadanie bolo jasné: účasť na festivale mala pomocou maximálnej informovanosti dosiahnuť hranicu aspoň 60-tisíc návštevníkov. Novinári však mali skoro nulovú znalosť o košickej akcii s priemernou návštevnosťou 50-tisíc ľudí a nechceli vopred písať o neznámom festivale, ktorý nemá za sebou v Bratislave ani jeden ročník.

Našou úlohou bolo vymyslieť riešenie ako prelomiť bariéru informovanosti o pilotnom ročníku a dokázať, že aj hlavné mesto, zvyknuté na veľké kultúrne podujatia, môže túžobne očakávať premiéru festivalu súčasného umenia európskych rozmerov. Biela noc sa konala v Košiciach týždeň vopred, s rovnakými headlinermi. Hľadali sme teda recept ochutený podľa gusta Bratislavčanov.

Podstatou Bielej noci je pomocou umenia v uliciach a na netradičných miestach zmeniť počas jednej noci charakter mesta. V snahe odlíšiť sa od Košíc sme pracovali s reáliami charakteristickými pre Bratislavu, ktoré môžu obyvatelia uvidieť v inom svetle –  v noci. Vsadili sme na atmosféru Ondrejského cintorína, Medickej záhrady, Hlavného námestia, UFO, rozhlasovej pyramídy. Nakoniec sme presvedčili organizátora, aby zaradil do programu Bratislavský hrad.

V období pred festivalom sme zaznamenali 103 relevantných výstupov, po akcii ich bolo 72.

10. októbra 2015 napriek dažďu a sychravému počasiu sa na Bielu noc v Bratislave prišlo pozrieť 100 tisíc ľudí. Cesty v okolí Slovenského rozhlasu museli uzavrieť kvôli mase ľudí a kvôli zápcham skolabovala doprava v centre Bratislavy.

Projekt získal 3. miesto v súťaži PROKOP 2016 v kategórii Best Media Placement.